.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد جنجالی دولت برای بودجه فرهنگی

امسال برای اولین بار در بودجه 89 ،رقم مربوط به فعالیت های فرهنگی دولت تغییر جالبی پیدا کرده است.

به گزارش جهان در بند ج ماده 9 بودجه سال 89 برای اولین بار در طول سالهای گذشته مقرر شده است،3 درصد از درآمد عملیاتی شرکت های دولتی بابت فعالیت های فرهنگی کسر شود و به خزانه واریز شود.

همچنین آمده است که این 3 درصد پس از واریز به خزانه بابت امور فرهنگی اختصاص داده و تحویل معاونت برنامه ریزی دولت شود.

یک محاسبه نه چندان پیچیده نشان می دهد که 3 درصد درآمد عملیاتی شرکت های دولتی بالغ بر 11 میلیارد دلار خواهد بود که بدون هرگونه تعیین شاخصی بر نحوه هزینه کردن و یا تعیین توزیع کننده آن قرار است در امور فرهنگی هزینه شود.

این رقم قابل توجه فرهنگی که هیچ ردی در جداول بودجه ندارد و در سقف بودجه هم منعکس نشده است در بودجه سالهای پیش یک درصد بود که آنهم توسط خود شرکت های دولتی هزینه می شد.

برخی نمایندگان مجلس نسبت به انحراف در نحوه هزینه کردن این بودجه قابل توجه ،خارج از فعالیت نهادها و وزارت خانه های فرهنگی دولت اظهار نگرانی کرده اند.

بدین ترتیب با اختصاص چنین بودجه ای به سیستمی خارج از وزارت خانه دولتی که در نوع خود بی سابقه بوده است، باید انتظار داشت که فعالیت های وزارت ارشاد به حاشیه رود و افراد دیگری به جای وزیر تصمیم گیر عرصه فرهنگ و هنر کشور باشند.

گفتنی است چندی پیش بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران و حتی برخی مراجع نسبت به هزینه های تبلیغی در عرصه هنر مخصوصاً الطاف وِیژه دولت به برخی ستاره های سینما هشدار داده بودند که با توجه به اختصاص چنین بودجه ای شائبه تبلیغاتی مصرف شدن این بودجه ها تشدید می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.